Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT!
INFOGRAFICE
Plafoane fiscale 2019: microintreprinderi, platitori de TVA, norme de venit
Inregistrarea in scop de TVA prin optiune 2019
Se completeaza Declaratia pe propria raspundere pentru inregistrarea in scopuri de TVA. Informatiile din declaratie sunt furnizate de asociati, a caror cota de participare la capitalul social este >/= cu 25% si administratori.
Ce trebuie sa contina dosarul de personal?
Ce acte sunt necesare?
Inventarierea disponibilitatilor banesti. Cum se efectueaza?
Inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii detinute de societate se efectueaza:
Documente justificative delegatii
Pentru a fi deductibile cheltuielile in urma delegatiilor, este nevoie de urmatoarele documente:
De retinut despre inventariere
In functie de situatie, inventarierea poate fi realizata de catre:
INSTRUMENTE
Cateva activitati contabile bine de facut in trimestrul 4 al anului 2019
Fiindca ne apropiem de ultimul trimestru al anului 2019, este bine sa planificam cateva activitati generale de verificare:
MONOGRAFII
Pentru corectarea sau anularea înregistrării unei operaţiuni după emiterea bonului fiscal utilizatorul trebuie sa intocmeasca un dosar care va cuprinde:
Avansul de trezorerie si decontul de cheltuieli – monografie
Avansurile de trezorerie sunt sume puse la dispozitia angajatilor societatii sau administratorilor pentru a efectua anumite plati in numele societatii.
SALARIZARE
Ce este un coasigurat? Prevederi legale, documentatia de inregistrare, conditii
Articolul 224 alin. (1) lit. c) din Legea 95/2006 arata ca următoarele categorii de persoane beneficiază de asigurare, fără plata contribuției: soțul, soția și părinții fără venituri proprii, aflați în întreținerea unei persoane asigurate.
O2892/1253/2019 pentru stabilirea valorii nominale indexate a unui tichet de masă pentru sem. II 2019
In MOF 770/23.09.2019 a fost publicat Ordinul nr. 2892/1253/2019 pentru stabilirea valorii nominale indexate a unui tichet de masă pentru semestrul II al anului 2019.
Angajat pensionar – calcul contributii 2019 timp partial
O entitate are un angajat cu timp partial – 2 ore/zi, care este pensionar. Salariul de incadrare este 520 lei/luna.
FISCALITATE
Declaratia privind benficiarul real – in lista ONRC de documente necesare infiintarii
Lista de documente necesare infiintarii unei SRL disponibila pe site-ul ONRC a fost completata cu Declarația privind beneficiarul real al persoanei juridice .
Registrul jurnal de incasari si plati PFA –model, exemplu, instructiuni
Persoanele fizice care desfăşoară activităţi independente şi conduc contabilitatea în partidă simplă trebuie sa întocmeasca Registrul jurnal de încasări şi plăţi, document utilizat pentru înregistrarea încasărilor şi plăţilor si totodata pentru stabilirea situatiei financiare a contribuabilului.
Calculul impozitului pe profit si modificarea procentului de sponsorizari 2019
Calculul impozitului pe profit este cu siguranta mult mai dificil de realizat comparativ cu simplul calcul al impozitului pe veniturile microintreprinderilor. Dificultatea consta in faptul ca trebuie reluate si analizate cheltuielile si veniturile realizate in cursul perioadei fiscale (de regula trimestrul) prin prisma deductibilitatii/neimpozabilitatii.
Decontarea utilitatilor pentru sediul inchiriat de la o persoana fizica
Documentatie necesara pentru obtinerea codului special de TVA
In vederea obtinerii codului special de TVA este necesara depunerea doar a declaratiei 091, fara alte documente suplimentare.
Tipuri de contracte cu timp partial(part-time)–calcul contributii, declaratii si prevederi legale 2019
Definirea unui contract de munca cu timp partial (part-time)
Contractul de creditare societate – prevederi legale, dobanda la creditare, monografie si restrictii
In activitatea de zi cu zi, multe firme, chiar si cele profitabile, se pot afla in situatia unui deficit temporar de lichiditati. Una dintre solutiile la care se poate recurge este creditarea firmei de catre asociati. Astfel, asociatii pot sa puna temporar la dispozitia firmei anumite sume de bani, in baza unui contract de creditare.
IMPORTANT
10 diferente bine de stiut: locatar vs. locator, franciza vs fransiza, microintreprindere vs microentitate
BANKING
Anularea accesoriilor celor cu obligatii sub 1 mil. lei la 31.12.2018 – comunicarea solicitarii se va face pana la 16 decembrie 2019.
Ministerul Finanțelor Publice a elaborat procedura pentru anularea restanțelor accesorii aferente obligațiilor bugetare datorate la 31 decembrie 2018.
Contraventii la legea contabilitatii si sanctionarea lor
Urmatoarele fapte constituie o contraventie potrivit legii contabilitatii si se sanctioneaza astfel:
Monografie contabila – despagubiri
O entitate a achizitionat marfuri de un furnizor in suma de 80.000 lei, insa acestea s-au dovedit ca nu corespund din punct de vedere al calitatii, prin urmare solicita restituirea contravalorii acestora. Furnizorul nu agreaza acest lucru, prin urmare entitatea se adreseaza pe cale legala, intentand un proces furnizorului. Entitatea obtine in urma sentintei o despagubire in suma de 100.000 lei.
Obligatia intocmirii Dosarului Preturilor de Transfer
Baza legala: Ordinul 442/2016 privind cuantumul tranzacţiilor, termenele pentru întocmire, conţinutul şi condiţiile de solicitare a dosarului preţurilor de transfer şi procedura de ajustare/estimare a preţurilor de transfer.
Ordinul nr. 561/2019 pentru modificarea Normelor privind acordarea vizei anuale pentru exercitarea activitatii de audit financiar.
In MOF nr. 782/26.09.2019 a fost publicat Ordinul nr. 561/2019 pentru modificarea Normelor privind acordarea vizei anuale pentru exercitarea activității de audit financiar, aprobate prin Ordinul președintelui Autorității pentru Supravegherea Publică a Activității de Audit Statutar nr. 383/2019.
COMUNICATE DE PRESA
Model declaratie privind beneficiarii reali- ONRC
Pe site-ul ONRC a devenit disponil un model de declaratie pe proprie raspundere privind beneficiarii reali.
Sponsorizari efectuate de microintreprinderi-info DGRFP Brasov
Pe site-ul DGRFP Brasov a fost publicat in 24.09.2019 un material util cu privire la sponsorizarile efectuate de microintreprinderi.
Cazierul fiscal se poate obtine acum on-line prin SPV
Serviciul electronic, Spaţiul Privat Virtual, oferă contribuabililor posibilitatea de a solicita şi a primi on-line cazierului fiscal, în timp util.